Respublika


Also found in: Wikipedia.

Respublika

In Uzbekistan, an autonomous region, which is roughly a province with less oversight from the central government.
References in periodicals archive ?
56 percent of the vote (38 seats in parliament, or 432,804 votes), the Respublika and Ata-Jurt party picked up 20.
Thus, Altynbek Sulaimanov, Respublika faction leader replied: "We don't raise membership fees as earlier.
4 million is being offered by the European Bank of Reconstruction and Development (EBRD) to OJSC Bank Respublika, which has wide national coverage and is the sixth-largest bank in Azerbaijan in terms of assets under its Azerbaijan Multi-Bank Framework Financing Facility.
IFC, a member of the World Bank Group, has announced that it would invest in Bank Respublika, Azerbaijan's fourth-largest private-sector bank.
International Finance Corporation (IFC) have inked a contract with OJSC Bank Respublika for serving the bank in formulating products of the Azerbaijan s bank aimed at energy efficiency financing.
German Ambassador to Kyrgyzstan Gudrun Maria Sraga met with the leaders of Ata Meken faction, Omurbek Tekebayev, and Respublika faction, Maksat Sabirov today, the Kyrgyz Parliament's press service reported.
The International Finance Corporation (IFC) has inked a deal with Azerbaijani Bank Respublika on a $15 million loan to fund energy efficiency projects.
Presidium of a new political party Respublika - Ata-Jurt has been selected on October 20 during the joint convention of the political parties of Respublika and Ata-Jurt.
Previously, $10 million is being granted to Bank Respublika for mortgage lendin by EBRD.
Negotiations to merge the parties of Respublika and Ata-Jurt are underway, leader of Respublika Maksat Sabirov told AKIpress on October 6.
The Almaty court ruled that the Assandi Times, a weekly newspaper with a national circulation of about 7,500, should cease publication as it was a part of Respublika, a newspaper that was banned in December 2012.
The journalists were officially informed that the court ruled on April 1 to shut down the newspaper after establishing that it was part of the banned Respublika media company.